Monday, March 14, 2011

::hajat::


pernah x dalam hidup kite ni..nak kn sgt sesuatu..SGT SGT SGT nak..nk sgt sgt..ehh same la kan..hehe...TAPi bile kite da try usehe..+ dengan harapan mengunung nye..+ dengan berangan nye + dengan confiden konon dpt nye...sudah nye kite TAK DAPAT pun ape kite nak tu..frust gilerrrr kn!!....huh....itu aku..mungkin korang  lebih molek akhlak nye..lebih tinggi sabar nye..aku?..huh .macam ralat je ..2 minit sekali mesti tanye..apesal  la x dapat..contoh la kan..nak HP baru ke..nk KEJE baru ke..nak GAJI baru ke..hehehe..ehhh lupe nk tulis nak IPAD ke..kan..hahah...tp x dapat x dapat x dapat..urkkkk..sebeelll je...
sedang aku berhempas pulas dlm keadaan tak puas hati tu...PAP!...aduhh...mcm ade org bg setepek kt dahi nih...perasaan tu dtg lagi..lagi..dan lagi...sesal n kesal yang berpusu2 berebut masuk dlm setiap tangkai pembuluh darah ke jantung n hati aku....nape la buruk beno perangai ko ni wahai HAMBA ALLAH....mane rase syukur ko tu dengan segela nikmat yg ALLAH bg selame ni..oOOo cume x dpat bende2 merepek yg ko list kn tu..merungut nye die huh..penah pikir bende2 yg ko dh dapat n ko x dapat nk list kn pun bendenye pasal bbbbbanyakkkkkkkkkkkk sgt ..n..kdg2 sampai ko x ingat pun tu semue..tu bukan sebenarnye nikmat ALLAh dah bagi ke...
alahai jiwa...knape la kn.... selalu alpa...lain kali..nk mintak bende2 ape pun..mintak la care terhormat kn..contoh kecik la kn kalau kite nk mintak cuti pun ..kene isi form dulu, kene tunggu approval dulu, lulus. .lege..kalau tak lulus ..sengsare..tp boleh plak REDHA..aishhhh....x mor la dah perangai camni..ALLAH tak suke la....
 insyaallah...pasni..sy cube lagi usehe + tawakal + rehda. tak perla x dapat sekrg, esok2 dpt la kot..ALLAH kn maha mengetahui kenape....love ALLAH.
pesanan penaja  : try la wat solat hajat byk2..walau pun x dapat..hati ade rase lain sikit...tenang akn dtg nyaman menyapa hati..try la..try la...{byk version solat hajat ni , ni antara yg plg senang n praktikal dilakukan..bg aku la..:) }

Panduan Solat Hajat 

Posted by zizane62 in
solat Hajat  2 (dua) raka'at sebagai berikut:

Pada raka'at pertama: Membaca Al-Fatihah dan surah Al-Kafirun (10 kali)
Pada raka'at kedua: Membaca Al-Fatihah dan surah Al-Ikhlas (11 kali)

Kemudian sesudah salam, ia sujud kembali sambil membaca selawat ke atas Nabi Muhammad SAW 10 kali disusuli dengan mengucapkan "Subhaanallah Walhamdulillah Walaa Ilaha Illallah Wallahu Akbar Walaa Haula Wala Quwata Illa Billahil A'liyyil A'zim" sebanyak 10 kali. Kemudian disusuli dengan "Rabbana Aatina Fiddunya Hasanah Wafil Aakhirati Hasanah Waqina A'zabannar" sebanyak 10 kali juga. Kemudian mintalah hajat kepada Allah, Insya-Allah akan terkabul.
Alhakim berkata,"Barang siapa yang melaksanakan solat sunat hajat, hendaklah ia mandi pada malam Jumaat dan memakai pakaian yang bersih dan solatlah di waktu sahur dengan niat mohon dipenuhi hajatnya".

Mudah-mudahan dengan adanya sedikit ilmu ini akan menambahkan pengetahuan kita untuk dikongsi bersama umat-umat Islam yang lain.
Wallahua'lam.
(Nota: Bacaan ayat Quran dalam bentuk tulisan rumi boleh mengandungi kesilapan. Bacaan yang terbaik adalah dalam bentuk tulisan Arab itu sendiri. Harap maaf sekiranya terdapat kesilapan pada tulisan rumi tersebut)


**en3 yg di ambil dari article saudara, zizane62 (kita khalifah)**  mintak share ye..tq

1 comment:

  1. Hi! please do visit our blog! we sell
    purely handmade products such as pouch,
    earrings, cards, hp strap, cute items!
    쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
    http://twinscraftlife.blogspot.com/

    ReplyDelete